Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از این برندها محبوبیت بالاتری دارند مانند اپل و سامسونگ و در نتیجه جزو جواب­های پرسش “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” خواهند بود، اخیرا برند هواوی نیز به دلیل طراحی­های ظریف و زیبا و همچنین ارائه گوشی­های موبایل با کیفیت و با قیمت پایین­تر نسبت به دیگر سازنده­ها به جمع برندهای محبوب بازار ایران پیوسته است و قطعا یکی از جواب­های سوال “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی برندهایی مثل نوکیا که در گذشته بازار بزرگی در ایران داشتند محبوبیت خود را از دست داده و گوشی­های موبایل ساخت این شرکت در بازار کمتر دیده می­شوند. برندهایی مانند اچ­تی­سی و ال­جی نیز در میانه­ی این لیست قرار دارند و از محبوبیت نسبی برخوردارند و در واقع طرفداران خاص خود را دارند. برند شیائومی نیز برندی است که به تازگی به بازار ایران پیوسته ولی با این حال، محبوبیت قابل توجهی کسب نموده است. 

اپل

در میان افرادی که به تکنولوژی علاقه­مند هستند، یک اصطلاح وجود دارد که به اقرادی که تنها برند اپل را به عنوان گوشی موبایل می­پذیرند و تعصب خاصی نسبت به آن دارند به کار می­رود و این اصطلاح “اپل زامبی” است! چرایی این محبوبیت به این نکته برمی­گردد که شرکت اپل در سال ۲۰۰۷ اولین گوشی تولید خود را تحت عنوان آیفون به بازار معرفی کرد. از همان ابتدا این گوشی با ظاهری فوق­العاده زیبا و امکاناتی نوآورانه مورد توجه بسیاری از علاقه­مندان به تکنولوژی قرار گرفت. این گوشی دارای صفحه­ای تمام لمسی بود که امروزه همه­ی برندهای موبایل از آن استفاده می­کنند اما در آن زمان این یک اقدام انقلابی و منحصر به فرد بود. به همین دلیل، استفاده از برند اپل از همان زمان محبوبیت بالایی کسب کرد و در گذر سالیان، این محبوبیت افزایش روزافزونی داشته است. گوشی­های موبایل تولید این شرکت از سیستم عامل iOS استفاده می­کنند که منحصر به همین برند است.

اولین گوشی موبایل ساخت برند اپل

سامسونگ

شاید بتوان گفت تنها رقیب واقعی شرکت اپل، سامسونگ است. سامسونگ از گذشته­ای بسیار دور علاوه­بر تولید لوازم خانگی که حوزه­ی فعالیت اصلی این شرکت است، در زمینه­ی تولید گوشی موبایل نیز فعالیت می­کرد و با گذشت زمان و تغییر نیازهای بازار نیز به خوبی تغییر ساختار داده و محبوبیت خود را نه تنها حفظ کرد بلکه به آن افزایش نیز داد. سامسونگ به مانند اکثر موبایل­های موجود در بازار، از سیستم عامل اندروید بهره می­برد. یک تفاوت عمده­ی سیستم عامل اندروید با دیگر سیستم­های عامل، راحتی کار با آن یا به عبارتی user friendly بودن آن است. برند سامسونگ، گوشی­های موبایل با امکانات مختلف و محدوده­ی قیمتی گسترده­ای تولید می­کند که همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت بالای سامسونگ است. شما بنا بر نیاز و بودجه­ای که دارید به سادگی می­توانید از برند سامسونگ گوشی موبایل مورد نظرتان را تهیه کنید. به دلیل همین محبوبیت، می­توان در جواب سوال “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” به سادگی نام سامسونگ را ذکر کرد.

هواوی

شرکت هواوی در ابتدا تنها در زمینه­ی امور و خدمات مخابراتی فعالیت می­کرد. این شرکت در ایران نیز فعالیت داشت که در چند سال گذشته به دلایل متعددی این فعالیت­ها کاهش چشم­گیری داشته است. این شرکت به این حوزه­ی فعالیت قانع نبود و روی به تولید گوشی موبایل نیز آورد. این برند که دفتر مرکزیش واقع در چین است با وجود سابقه­ی کمی که در بازار تولید و فروش موبایل دارد، به سرعت به یکی از محبوب­ترین برندهای موبایل در دنیا تبدیل شد. این شرکت نیز به مانند سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می­کند؛ هرچند طی دعواهای قضایی که با گوگل در چند سال اخیر داشته­اند، این شرکت اعلام کرد که به زودی از سیستم عامل مخصوص خودش رونمایی خواهد کرد و دیگر از اندروید استفاده نخواهد کرد. این برند با داشتن گوشی­های موبایل شیک و زیبا و در عین­حال با قیمت پایین­تر نسبت به رقبای خود، یکی از برندهای محبوب در ایران نیز هست و همچنین یکی از پاسخ­های سوال “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” به­طور قطع هواوی خواهد بود.

اچ­تی­سی

برند اچ­تی­سی اولین شرکتی بود که گوشی­های موبایل با سیستم عامل ویندوز را به بازار عرضه کرد و همچنین جزو اولین برندهایی بود که برای استفاده از سیستم عامل اندروید مذاکراتی را با گوگل آغاز کرد. در سال ۲۰۱۱ این برند جزو بهترین و محبوب­ترین برندهای موجود در بازار دنیا بود و همگان مشغول تحسین طراحی و نوآوری­های این سازنده بودند و در آن زمان بی­شک یکی از جواب­های سوال “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” اچ­تی­سی بود. اما به تدریج، برند اچ­تی­سی نتوانست نیازهای کاربران را برآورده کند و محبوبیت خود را از دست داد. این کاهش محبوبیت تا جایی پیش رفت که این سازنده اعلام ورشکستگی کرد و به گوگل واگذار شد، به همین دلیل فعالیت­های این سازنده کاهش چشم­گیری داشته است و احتمال دارد که به زودی فعالیت­های تولید موبایل خود را به­طور کامل قطع نماید. هرچند گوشی­های ساخت این برند، گوشی­های منحصر به فرد و با طراحی زیبایی هستند و طرفداران خود را دارند! به همین دلایل امروز در جواب سوال “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” نمی­توان با اطمینان نام اچ­تی­سی را بر زبان آورد.

سونی

برند سونی نیز به نحوی سرنوشتی مشابه نوکیا داشته است. این سازنده­ی خلاق و قدیمی، پس از ورود گوشی­های موبایل هوشمند به بازار، نتوانست نیازهای خریداران را به خوبی برآورده کند و خیلی زود از بازار رقابتی گوشی موبایل کنار رفت هرچند در گذشته به سادگی می­شد در جواب پرسش “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” از سونی نام برد امروزه اینطور نیست. این برند به طور کلی بازار خاورمیانه را ترک گفته و گوشی­های موبایل ساخت این برند بسیار کمیاب شده­اند. به همین دلیل سونی یکی از جواب­های سوال “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” نیست.

ال­جی

ال­جی که در واقع سازنده­ی لوازم خانگی است، تصمیم گرفت مانند رقیب دیرینه­ی خود در بازار لوازم خانگی، سامسونگ، وارد بازار موبایل نیز بشود. این برند با سری G و v گوشی­های موبایل خود محبوبیت نسبی کسب کرد اما خیلی زود از دور رقابت حذف شده و همچنان نیز با وجود ادامه­ی فعالیت در زمینه­ی تولید گوشی­های موبایل هوشمند نتوانسته است محبوبیت زیادی کسب کند. با همین پیش­زمینه، ال­جی در ایران نیز محبوبیت بالایی ندارد و درنتیجه نمی­توان در جواب سوال “کدام  برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” از این برند نام برد.

شیائومی

هیچ­کسی تصور نمی­کرد یک شرکت چینی به نام شیائومی که یک شرکت تازه تاسیس است، بتواند به این حد از محبوبیت برسد و در سال ۲۰۱۹ به رتبه­ی چهارم برترین سازنده­های موبایل دست یابد. این سازنده محبوبیت بالایی در جهان کسب نموده است و حتی در چین به دلیل محبوبیت فوق­العاده زیادی که دارد، اپل چینی نیز نامیده می­شود! این برند به تازگی در بازار ایران نیز به محبوبیت بالایی دست یافته و عرضه­ی آن نیز افزایش یافته است. با وجود تازه­کار بودن، در جواب “کدام برندهای موبایل در ایران راحت­تر تعمیر می­شوند” می­توان از شیائومی نام برد.

تلفن ثابت:

021-66470459

https://fannisazan.com/

کد خبر 571127 برچسب‌ها شرکت اپل شرکت شیائومی شرکت ال جی شرکت هواوی شرکت سامسونگ مجله موبایل موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت اپل شرکت شیائومی شرکت ال جی شرکت هواوی شرکت سامسونگ مجله موبایل موبایل سیستم عامل اندروید گوشی های موبایل محبوبیت بالایی سیستم عامل گوشی موبایل ایران نیز ی فعالیت اچ تی سی ی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران

با این حال اگر از طرفداران تیلور سوئیفت سؤال کنید که علت علاقه‌شان به این هنرمند چیست؟ احتمالاً پاسخ دهند که چون می‌توانند با ترانه‌های او همزادپنداری کنند و به‌راحتی خود را به‌عنوان راوی ترانه‌هایش تصور کنند، اما در کنار این ویژگی نمی‌توان ارتباط عمیق سوئیفت با طرفدارانش را نادیده گرفت؛ چراکه او هنرمندی است که اگر یکی از سوپر طرفدارانش در آسیا بیماری لاعلاجی داشته باشد و نیاز به کمک مالی داشته باشد، حمایت خود را دریغ نمی‌کند و چه بسا که به دیدن آن طرفدار برود. همچنین ارتباط او در فضای مجازی با طرفدارانش غیر قابل انکار است، ارتباطی از جنس لایک کردن پست‌های طرفدارانش در فضای مجازی گرفته تا اشتراک‌گذاری آن پست‌ها.

به گزارش ایسنا، اما چرا امروز از تیلور سوئیفت می‌نویسیم؟ در هفته‌های اخیر سونامی اخباری از جدیدترین آلبوم سوئیفت به نام «The Tortured Poets Department» در فضای مجازی منتشر شد که از ثبت چندین رکورد جدید به نام این هنرمند می‌گفت.

در حقیقت سوئیفت با انتشار یازدهمین آلبوم استودیویی خود رکورد بیشترین پخش آلبوم، آهنگ و هنرمند را در یک روز در Spotify و سایر پلتفرم‌های موسیقی به ثبت رساند؛ رکوردی که با بیش از ۳۰۰ میلیون استریم (پخش آنلاین موسیقی) آلبوم جدید او طی یک روز به ثبت رسیده است.

اما این تنها رکوردی نبود که یازدهمین آلبوم استودیویی سوئیفت در کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار در Spotify شکست. بلکه اولین تک‌آهنگ آلبوم جدید او به نام «Fortnight» با حضور «پست مالون» رکورد بیشترین پخش‌شده در یک روز را ثبت کرد.

سوئیفت پیش از این هم با انتشار آلبوم «Midnights» در اکتبر ۲۰۲۲ رکورد Spotify را برای پخش‌شده‌ترین آلبوم در یک روز و پخش‌شده‌ترین هنرمند در یک روز را در اختیار داشت. این آلبوم همچنین در سایر پلتفرم‌های پخش موسیقی، رکورد بزرگترین آلبوم پاپ تمام دوران را با استریم‌های روز اول در Apple Music شکست. همچنین این آلبوم در اولین روز انتشار خود به پرمخاطب‌ترین آلبوم آمازون موزیک تبدیل شد.

اما پس از خواندن این اخبار درباره سوئیفت، شاید برای شما هم سوال شود که سوئیفت دقیقا چرا تا این حد محبوب است که طی یک روز جدیدترین آلبومش با ۳۰ قطعه موسیقی، بیش از ۳۰۰ میلیون بار در اسپاتیفای شنیده می‌شود؟

پیش از پاسخ به این سوال باید گفت که نمی‌توان با وجود تور پرطرفدار Eras، تسخیر جایگاه‌های نخست چارت موسیقی بیلبورد آمریکا، ثروت میلیارد دلاری، ۱۲ جایزه گرمی، تأثیر گسترده او بر فرهنگ موسیقی پاپ و موفقیت احیای آلبوم‌های قبلی‌اش، شهرت و موفقیت عظیم سوئیفت را انکار کرد؛ موفقیتی که تصادفی نیست.

در ادامه، اما نگاهی خواهیم داشت به علت محبوبیت جهانی سوئیفت در جهان از نگاه چند کارشناس و منتقد موسیقی آمریکایی.

موسیقی سوئیفت

توبی کوئینزبرگ که یک کارشناس موسیقی مشهور است، می‌گوید: «نمی‌توانیم درباره موفقیت تیلور سوئیفت بدون اذعان به توانایی استثنایی او در نوشتن آهنگ‌هایی که آشنا و در عین حال متمایز، قابل دسترس و معمولی هستند صحبت کنیم. تاکید بر این نکته مهم است که نوشتن آهنگی مانند آهنگ‌هایی که تیلور می‌نویسد، فوق‌العاده دشوار است. حتی یک بار انجامش هم سخت است، حال تصور کنید بخواهید طی یک آلبوم این کار را انجام دهید! اگرچه که سوئیفت نزدیک به دو دهه است که در آلبوم‌های متوالی این کار را انجام می‌دهد.»

درو نوبیل نیز که یک دانشیار تئوری موسیقی است، می‌گوید: «تیلور سوئیفت در نوشتن موسیقی واقعاً خوب است. این امر غیرقابل انکار است. او می‌داند که چگونه یک ملودی بسازد. موضوعات آهنگ‌های او بسیار مرتبط است. من یک مرد ۳۸ ساله هستم و می‌توانم به آهنگ‌های او، حتی آهنگ‌هایی که در ۲۰ سالگی نوشته است، گوش دهم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنم.»

همه کاره بودن او

سوئیفت به طرز ماهرانه‌ای ژانر‌های مختلفی مانند کانتری، پاپ، آلترناتیو و فولکلور را در زندگی حرفه‌ای خود تجربه کرده است. نوبیل و کونیگزبرگ می‌گویند که تسلط بر این توانایی برای تکامل دشوار است، اما او موفق شد و توانست همچنان کاراکتر «تیلور سوئیفت» را حفظ کند.

سوئیفت که در اصل یک هنرمند ژانر کانتری بود، ابتدا با آلبوم «قرمز» (Red)، فضای کاری خود را به موسیقی پاپ آغشته کرد. او در این آلبوم با مکس مارتین که یکی از تهیه‌کنندگان مطرح آمریکا است، همکاری کرد.

در حالی که فضای کلی آلبوم «قرمز» پاپ بود، اما در آلبوم از ساز‌های بانجو استفاده شده بود و سوئیفت سبک و سیاق کانتری را در خواندن آهنگ‌ها حفظ کرد. سوئیفت، اما در آلبوم «۱۹۸۹» خود طی اقدامی بی‌سابقه، به طور کامل ژانر کانتری را کنار گذاشت. در حقیقت او با این کار برای همیشه کانتری را از کار خود حذف کرد و در قالب یک هنرمند جدید در اوج کاری خود ظاهر شد.

البته او به داستان سرایی خود در آثار غیرکانتری که یکی از ویژگی‌های بارز موسیقی کانتری است، ادامه داد و با همین ترفند توانست آن طرفدارانی که او را به خاطر سبک کانتریش دنبال می‌کردند، نگه دارد. به هر حال او یک داستان‌سرای عالی است، چه داستانی تخیلی در مورد کسی که شوهرش را به قتل رسانده باشد و چه داستانی درباره روابط عاطفی خودش.

هنگامی که دو آلبوم «evermore» و «folklore» در سال ۲۰۲۰ منتشر شدند، جهان بار دیگر شاهد تسلط سوئیفت در تغییر ژانر، از پاپ به فولک و آلترناتیو بود.

نوبیل درباره این اقدام می‌گوید: «اگر هنرمندان از ژانر اصلی خود دور شوند، اغلب اوقات طرفداران شورش می‌کنند، اما سوئیفت این ریسک را کرده است و این باورنکردنی است.»

هوش تجاری سوئیفت

کونیگزبرگ می‌گوید: «موفقیت در صنعت موسیقی صرفاً به موسیقی مربوط نمی‌شود، بلکه در مورد تجارت است و مهارت‌های تجاری تیلور شگفت‌انگیز است».

درحقیقت از توانایی او در ساخت ماهرانه برند خود گرفته تا حرکت‌های استراتژیکش، سوئیفت ثابت کرده است که هم یک هنرمند موفق است و هم یک تاجر. به عنوان مثال، تصمیم او برای تولید فیلمی از تور اخیرش (Eras tour) نتایج خارق العاده‌ای داشت. این فیلم که در ماه اکتبر به سینما‌ها رفت، «پرفروش‌ترین فیلم کنسرت» است که در افتتاحیه ۹۲.۸ میلیون دلار درآمد داشت.

همچنین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سوئیفت او را در جایگاه بالای هنرمندان موسیقی می‌نشاند؛ درحقیقت او از ابتدای فعالیت خود ارتباط با طرفدارانش در رسانه‌های اجتماعی را انجام داد که در آن زمان غیرعادی بود.

حرکت درخشان سوئیفت

از اقدام سوئیفت برای ضبط مجدد و انتشار مجدد آلبوم‌های اولیه‌اش به طور گسترده‌ای به عنوان یک تصمیم هوشمندانه یاد می‌شود. این تصمیم ناشی از اختلاف عمومی سوئیفت با شرکت ضبط قبلی خود، Big Machine، و مالک آن Scooter Braun است. در سال ۲۰۲۰، براون حقوق اصلی ضبط‌های تیلور سوئیفت را فروخت و در اقدامی تلافی‌جویانه بی‌سابقه، سوئیفت آلبوم‌های خود را دوباره ضبط کرد و بدین ترتیب کنترل شخصی بر حقوق اصلی ضبط‌های جدید به دست آورد.

در حالی که سوئیفت خاطرنشان می‌کند که همه این‌ها برای برگرداندن حقوق هنرمندان بوده است، اما ثابت شده است که یک تصمیم تجاری درخشان بود. درحقیقت آلبوم‌های تازه ضبط‌شده بسیار محبوب بوده و موجب حمایت از تور Eras و افزایش تعهد طرفداران به او شدند.

آینده نگری او

نوبیل می‌گوید سوئیفت درک ذاتی از خواسته‌های مخاطبانش دارد و این توانایی می‌تواند توضیح دهد که چرا موفقیت زیادی کسب کرده است. او سه لحظه را دلیل شیدایی امروزی سوئیفتی‌ها می‌داند:

۱۹۸۹

زمانی که آلبوم «۱۹۸۹» در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، موسیقی الکترونیک (EDM) چارت ۴۰ موسیقی برتر را تسخیر کرده بود. آهنگ‌های زد و کالوین هریس با آهنگ‌های پردازش شده توسط کامپیوتر و صدای ترکیب شده در صدر جدول قرار داشتند. با توجه به محبوبیت فزاینده EDM، نوبیل می‌گوید که دوستداران موسیقی میل به چیزی داشتند که علاقه آن‌ها به موسیقی پاپ «dance-y» را برآورده می‌کرد و در عین حال بیانی معتبر از شخصیت یک هنرمند بود. او استدلال می‌کند که این اتفاق در آلبوم «۱۹۸۹» سوئیفت رخ داد.

شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰

نوبیل می‌گوید در طول قرنطینه همه‌گیر سال ۲۰۲۰، سوئیفت با انتشار غافلگیرکننده دو آلبوم folklore و evermore در ژانر indie folk حال و هوای طرفدارانش را مجذوب خود کرد. سوئیفت با انحراف آشکار از موسیقی پاپ به دنبال همکارانی با تجربه در ژانر‌های جدید برای کار روی آلبوم‌ها شد؛ تصمیم هنری دیگری که آن هم یک تصمیم تجاری موفق بود.

کونیگزبرگ می‌گوید: «این اقدام دقیقاً همان چیزی بود که فرهنگ در آن زمان به آن نیاز داشت؛ یک آلبوم متفکر و تأمل برانگیز که منعکس‌کننده حس غالب انزوای اجتماعی است.»

فولکلور در سال ۲۰۲۰ به پرفروش‌ترین آلبوم ایالات متحده تبدیل شد و همانطور که نوبیل توضیح می‌دهد، این موفقیت تصادفی نبود.

او ادامه می‌دهد: «طرفداران با این آهنگ‌ها دوباره بیرون از خانه بودند و زیبایی طبیعت را کاوش می‌کردند؛ آهنگ‌هایی که صدایی روستایی داشتند و درباره رودخانه‌ها و درختان صحبت می‌کردند. او همیشه توانسته از چیزی که همه ما آرزوی آن را داریم استفاده کند.»

تور era

نوبیل می‌گوید دو نیروی فرهنگی را می‌توان به عنوان مدرکی برای موفقیت تور Eras بررسی کرد؛ یک اینکه در دنیای پس از همه گیری، مردم برای تجربه کنسرت زنده گرسنه بودند و دوم اینکه ما به عنوان یک جامعه، در میان انزوای فزاینده خود به دلیل کار از راه دور، رسانه‌های اجتماعی و سکولاریزاسیون رو به رشد، درصدد تجربه‌های جمعی هستیم. شرکت در یک کنسرت با ده‌ها هزار نفر دیگر که آن‌ها نیز با آهنگ‌های تیلور سوئیفت بزرگ شده‌اند، بسیار عمیق‌تر از قدردانی از موسیقی اوست، بلکه می‌گوید «شما بخشی از یک جنبش هستید».

آیا می‌توان از موفقیت سوئیفت تقلید کرد؟

خیر.

نوبیل معتقد است که سوئیفت هر حرکتی را برای مواجهه با یک لحظه خاص طراحی کرده است و اگر آن‌ها در زمان‌های دیگری انجام می‌داد، احتمالاً از موفقیت یکسانی برخوردار نمی‌شد. به عنوان مثال، اگر فولکلور در سال ۲۰۱۹ منتشر می‌شد، تأثیر مشابهی نداشت. این‌گونه نیست که او از دیگران برتر باشد؛ بلکه در کتگوری قرار دارد که افراد کمی شامل آن می‌شوند، توانایی عالی او در نوشتن موسیقی که با این لحظات فرهنگی ترکیب شده‌اند، ترکیب نادری است.

بیانسه از هنرمندانی است که به چنین موفقیتی نزدیک شده است، اما نژاد تأثیر زیادی در جهانی نشدن هنر او در این وسعت دارد، اگرچه که برای یک سفیدپوست چنین چیزی مطرح نیست.

وقتی تیلور سوئیفت در مورد پایان رابطه عاطفی خود صحبت می‌کند، تصور این است که او به طور کلی درباره این مسئله صحبت می‌کند. ولی وقتی بیانسه درباره خیانت شوهرش به او و نحوه کنار آمدن با آن صحبت می‌کند، به روایت او به چشم روایتی از روابط سیاهپوستان نگاه می‌شود. دلیل اینکه می‌توانیم تیلور سوئیفت را نماینده همه ببینیم این است که او بلوند و سفیدپوست است و نژاد برایش مطرح نیست؛ در صورتی که بیانسه سیاه‌پوست است و نژاد دارد.

البته در نهایت فراموش نکنیم که تا حدی هم علاقه بالای طرفداران به سوئیفت به شیدایی می‌مانند و نمی‌توان به هیچ وجه او را بزرگ‌ترین هنرمند عصر حال حاضر خواند، چرا که در این صورت باید با بزرگانی مانند پینک فلوید یا بیتلز مقایسه شود که اصلا موجه نیست.

آنچه جای بحث ندارد این است که ژانر پاپ در دوران تیلور سوئیفت است، داستانی عاشقانه از موفقیت‌های برتر و موفقیت افسون‌کننده که بر درخشش او به عنوان یک تاجر تأکید می‌کند و به‌طور استراتژیک صنعت موسیقی را با هنرمندی و زیرکی هدایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • بدرود آقای پل استر
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!